Narulla on helppo nostaa kassit kannelle. Tähän mennessä 24 kassia noussut. |
Eilen maalasimme pohjan, se kävi muutamassa tunnissa. Brasiliasta ostettu Jotunin neljän litran maalinloppu riitti sopivasti. Pohja oli aika hyvässä kunnossa, joten paksua kerrosta ei tarvinnut vetää.
Jotunin Seaquantumia pohjaan. Tiistaina 7.2. veteen. |
Tänään Hanski meni mastoon, tarkisti vantit, nostimet ja valot sekä otti etelän tuulia varten asennetut kiinteät barduunavantit pois. Siirrymme takaisin tavallisiin barduunoihin, koska edessä on myötätuulta. Vantit estävät isopurjeen avaamisen riittävän sivulle ja hankaavat purjetta.
Pyykki- ja mastopäivä. |
Edessä on vielä kaikenlaista: kattoluukut vuotavat edelleen, vedentekokone on laitettava käyttökuntoon, SSB ja satelliittipuhelin testattava (yhteys-sivulla on uusi sat.puh. numeromme). Hommat jatkuvat vedessä, sillä tiistaina 7.2. on tarkoitus laskea Manta veteen.
Mani sai myytyä ylimääräiset köytemme ja myytävänä-lappu ei kauan riippunut pyörän tangossa, kun Jekut olivat löytäneet uuden kodin.
Päädyimme lahjoittamisen sijaan myymiseen edullisesti, jotta pyörät varmasti menevät käyttöön. |
Kaikki aika ei ole mennyt työntekoon. Lauantaina kävimme lounaalla Angelmon kalastaja (ja turisti) -alueella. Siellä on lukuisten kuppiloiden lisäksi kala- ja äyriäistori, mutta on helpompi nauttia kala ravintolassa kuin kantaa raaka vonkale kuumassa veneelle.
Merlutza a la plancha ja al frito, kummeliturskaa paistettuna ja friteerattuna. Kala maistuu vaihteeksi. Täällä tulee syötyä paljon (liikaa) lihaa. |
Kahvitauko "puutarhassa". Matkalaukusta pitää vielä päästä eroon. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti