tag:blogger.com,1999:blog-8391201793528591631.post4737921721540684144..comments2023-08-28T04:47:01.352-03:00Comments on Manta matkalla Chilessä: Tankki tyhjäksi ja puhtaaksiUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-8391201793528591631.post-15553447901470289792013-12-26T15:06:16.518-03:002013-12-26T15:06:16.518-03:00Iloista Tapaninpäivää teille, Auli ja Hannu. Me vi...Iloista Tapaninpäivää teille, Auli ja Hannu. Me vietämme joulua Suwenalla täällä Ipswichissä Englannin itärannikolla. Olemme jälleen viihtyneet teidän blogin äärellä ja ensi kesänä ainakin Fair Isle osalta reittimme tulee risteämään. Tarkoitus on ensi kesänä kääntää kokka jälleen pohjoiseen kohti Skotlantia ja ehkäpä Färsaarille saakka ennen kuin eteläisemmät latituudit meitä kutsuvat.<br /><br />Toivottavasti Mantan polttoaineongelmat pian jäävät taakse. Meitäkin tuo polttoaineenpuhtaus huoletti siinä määrin, että lisäsimme Suwenaan erillisen polttoaineenpuhdistusjärjestelmän, jolla jokaista tankkia voidaan ajaa erikseen. Se on kyllä toiminut tähän saakka erinomaisesti.<br /><br />Leppoisia tuulia ensi vuoden seilaukseenne<br />terkuin Eve ja Andrus, S/Y Suwena<br />boatsuwenahttps://www.blogger.com/profile/02529562452268331739noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8391201793528591631.post-4116362660502679212013-12-15T08:03:50.426-03:002013-12-15T08:03:50.426-03:00Kiitos kokemuksista. Joo, ei tämä ole tässä, varma...Kiitos kokemuksista. Joo, ei tämä ole tässä, varmaan joudutaan tekemään vielä vaikka mitä. Täällä Santa Cruzissa ei tehdä enää mitään, sillä pitää päästä Lanzarotelle (130 nm). Huono sääikkuna maanantaina-tiistaina eli tuuli jonkun aikaa idästä, kunnes taas palaa normaaliin koilliseen. Lanza on siis täältä suoraan koillisessa. Voimakkuudet 15 solmusta 30 solmuun ennustajasta riippuen. Lähdetään luultavasti huomenna kryssimään.<br />Kiva saada kommentteja ja kokemuksia, kaikesta on hyötyä, vaikka jokaisen tilanne on ollut omanlaisensa. Ja vertaistuki lohduttaa :-)s/y Mantahttps://www.blogger.com/profile/06466190747779073744noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8391201793528591631.post-53162506527817412162013-12-14T17:53:08.728-03:002013-12-14T17:53:08.728-03:00Meillä on mökillä yhteysveneessä vähän järeämpi Ya...Meillä on mökillä yhteysveneessä vähän järeämpi Yanmarin 140-heppainen diesel ja siinä piti paineilmalla puhaltaa letkut puhtaaksi. Sen jälkeen tupla-annos lisäainetta ja annettin vaan koneen käydä. Suurin osahan polttoaineesta palaa moottorilta takaisin tankkiin ja pikkuhiljaa lisäaine liuottaa paskat pois. Purkkarissa ei onneksi tarvinnut letkuihin kajota. Meidän edellisvuoden 7300 mailin matkalla johon kuului mm. lokakuinen Biskajan ylitys pläkässä (!) jouduttiin vaihtamaan esisuodattimet ja koneen suodatin 4 kertaa, lisäksi muutama paskan tyhjäys vedenerottimista. Lähtiessä tankit olivat puhtaat. Panu ja Nina, s/y PantheraAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8391201793528591631.post-43645852294781286432013-12-14T16:38:17.334-03:002013-12-14T16:38:17.334-03:00Täällä vähän tällaista ei-niin-asiantuntija-pohdi...Täällä vähän tällaista ei-niin-asiantuntija-pohdintaa, mutta pitäisikö vielä uusia letkut. Meillä se mömmö oli todella sitkeää ja tiukassa,joten jos sitä on letkuissa, niin varmasti on ongelmia.s/y Suvisussu Eijanoreply@blogger.com